התופעה שאף אחד לא מדבר עליה

מסתבר שפראיירים לא מתים אלא רק מתחלפים.. בהמשך לכתבה "בעל עסק – היזהר מהבטחות שווא" על אותם משווקים עם אותם הבטחות יומרניות וריקות מתוכן של משווקים שמנסים לגייס לקוחות לעסק שלהם בכל מחיר – לצערי אני נתקל בעוד מקרים ולצערי הרב קהל העסקים לא לומד ולא מפנים וכנראה גם שלא יפנים את זה. הפעם נתקלתי בפוסט שעלה בקבוצה "אני שולמן" בפייסבוק ובו משתתפ/ת אנונימי/ת העלה את הפוסט הבא

ולהלן התגובות שאני מלקט את חלקן עבורכם:

Ayelet Levy Adv עורכת דין במקצועי תבענו כבר את החברה אפשר לצרף אתכם כתובעים נוספים

כפיר אלמגור

כשעסק עם 9800 עוקבים, ולא עוקב אחרי אף אחד – פה חשדתי

Tom Malka

שההצעה נשמעת טובה מידי צריך להבין לבד שזה או הונאה או שהתוצאה תהיה ברמה נמוכה מאוד וסביר להניח שגם לא תהיה כזאת… 

Shmulik Hazan

כשלקוח שואל אותי אם אני מתחייב לתוצאות אני אתייג אותו בפוסט הזה 

Shy Cohen

ליד ב5₪ רציני?. זה לא נראה לכם קצת הזוי?..

Nir Sarid

יש לי רשימה שלא נגמרת בגופים/נותני שרות ועסקים שחייב לטפל בהם ולהעלות למודעות את כל הזוועות הכלכליות שהם מבצעים. את כל אלה שנכוויתי מהם רשמתי אצלי בפנקס. לכולם נגיע.

לגייס תקציבים לתביעות ולעשות להם סוף , הבטחתי לעצמי שעד גיל 45 לא יהיה זכר לאף אחד מהנוכלים האלה. אם איך שזה נראה יש הרבה שישמחו להצטרף למסע. תשארו בסביבה כי הניקיון מתחיל בקרוב

Narkis Peer

הגשתי עליהם תלונה במשטרה כבר לפני 3 חודשים בערך,

הצליחו לעקוץ אך ורק מקדמת התחלה, דרשו פרטי חשבון ומשם הבנתי שהכל פישינג,

הלכתי להגיש תלונה במטרה שיעצרו את הטרללת, מבינה שלא קרה כלום,

סך הכל משטרת ישראל מתפקדת נהדר כרגיל

תגובת אגרסיב מרקטינג – גיא טל תקשורת

חשוב לי להדגיש כי אני לא מכיר את כל פרטי המקרה וכל מה שנכתב כאן הועלה מתוך הרשת החברתית פייסבוק, על פניו קשה להגיד אם הייתה נוכלות או רמאות שכן לא סופקו פרטים להוכחה ורק הועלתה טענה אם עוד מישהו "נעקץ" על מנת לגבש תביעה ייצוגית נגד אותה חברה שמבטיחה "100 לידים במחיר קבוע של 500 ש"ח".

חשוב לסייג ולהסביר כאן משהו – 100 לידים ב500 שקל זה משהו שהוא בהחלט אפשרי אבל השאלה לאיזה תחום? לרוב זה מספרים שיכולים להתאים לתחום הקוסמטיקה (איפור, מניקור וכד'). אז זה לא שההבטחה כאן היא אילוזיה, יש לה היתכנות. אגב, יכול להיות שאותו משווק מצליח לייצר לידים מכל מיני מקורות (למשל גוגל אורגני) ולמכור אותם ללקוחות במחיר מוזל.

אבל וזה אבל חשוב מאוד!

כן חשוב להעלות את המודעות לנושא הזה – לפני שאתם בוחרים סוכנות דיגיטל או משווק בדיגיטל לעבוד איתכם – תשאלו את השאלות הנכונות (מוזמנים להיכנס שוב לכתבה בעל עסק – היזהר מהבטחות שווא ושם לראות אילו שאלות אתם צריכים לשאול את המשווק שלכם).

אם יש לכם שאלה, אתם חושדים במשהו מצד המשווק שלכם – תרגישו חופשי לפנות אלינו ללא עלות.

תקנון שירות הלקוחות של אגרסיב מרקטינג

בצירוף מקרים מוזר נתקלתי לאחרונה בשתי מודעות פרסום ממומן בפייסבוק: האחת היא של סקר תחת חסות העיתון ידיעות אחרונות ו-YNET יחד עם בנק לאומי, והשני (ממש ישר אחריו בצמידות מופלאה), שמדבר על השילוב הנכון של נציגי שירות לקוחות ובינה מלאכותית. הסקר של YNET לכשעצמו עוסק בנושא בעיניי שהוא קריטי וחשוב מאוד לכל בעל עסק בישראל ואולי בכלל, והוא נושא השירות ללקוח. תודעת השירות ללקוח זה גם מושג שחשוב לציין ולהזכיר כאן, כי תודעה ושירות ללקוח אלה שני מושגים שבעיניי מאוד לוקים בחסר, ואני אומר את זה הן כלקוח והן כנותן שירות בעצמי עם קהל לקוחות משלי לעסק אגרסיב מרקטינג – שיווק בדיגיטל.

שירות לקוחות – מה זה אומר?

מבחינתי, מבחינת העסק אגרסיב מרקטינג – גיא טל תקשורת, שירות לקוחות מתחיל בצורת הדיבור עם הלקוח/פוטנציאלי – דיבור מקצועי, ענייני, מסביר, נעים, ברור, כזה ששואל שאלות כדי להבין את הצרכים של הצד השני (ולא קובע עובדות ובא עם הנחות קבועות מראש), שיח רגוע ומרגיע, שיח מעודד ודוחף, כזה שנותן גם מוטיבציה לצד השני, שיח אדיב ועוזר. וכמובן, נותן מענה והסבר על התהליך שאותו לקוח יעבור תוך כדי תיאום ציפיות והבנה מה הולך לקרות מבחינת העבודה וזאת – מבלי להתחייב, לצורך העניין, על כמות לידים או מחיר נמוך לליד ועוד שלל הבטחות סרק ושווא (כפי שכבר כתבתי בעבר בנושא "בעל עסק – היזהר מהבטחות שווא").

אבל זה לא רק נגמר ברמת השיח אלא גם ברמת השירות. מבחינתי חשוב לתת מענה מלא, לפעמים גם בשעות מאוחרות של הלילה (זה מאוד תלוי באופי העסק של הלקוח), ותוך שעות בודדות בלבד. כלומר גם כשאין זמינות אז לפחות לתת מענה בטווח הזמן המידי של שעה אחת עד 5-6 שעות לכל המאוחר. אין משימה שלא מקבלת מענה. אין אתגר שלא מקבל תשובה.

אבל, ליבת העניין של שירות הלקוחות – צריך לבוא גם ברמה המקצועית. להיות כנה ושקוף מול הלקוח מבחינתי הם אבני היסוד של המקצועיות של נותן השירות. כלומר, לשקף ללקוח את המציאות, טובה כפחות טובה, בצורה הכי מופשטת וישירה. להגיד בכנות את הדברים ולשים אותם על השולחן, לא לייפות את הנתונים, גם אם הם לא פגעו ביעדים שהצבתם. וכן, גם להגיד ללקוח "לא הצלחתי להביא תוצאות". זו לא בושה להודות ולהיפרד מאותו עסק.

סקר השירות הגדול של בנק לאומי ו-YNET יצא לדרך

החלק הראשון של הסקר שכלל שאלון שבוחן במילים אחרות "מה הופך שירות טוב למצוין" הוא בהחלט יוזמה מבורכת וכנראה באה כחלק ממהלך שיווקי מיתוגי גדול יותר של בנק לאומי במסגרת "מהפכת השירות" שהוא מבצע בימים אלה באמצעות גימיק נחמד כמו "סייירת מנכ"ל" (שבו יש לנו הלקוחות גישה ישירה לשוחח עם מנכ"ל לאומי), זמינות מהירה יותר של נציגי השירות (האנושיים, כן), זמינות כמעט מלאה מסביב לשעון ונגישות כמובן אם זה באמצעות הצ'ט הפנימי באפליקציה של בנק לאומי, וואטסאפ, וכן הלאה ואפילו באמצעות ZOOM. אכן מהפכה. מהפכה שבאה אגב בעקבות סגירת סניפים ברחבי הארץ ומעבר לשירות דיגיטלי יותר.

אבל המהפכה האמיתית שקורית בימים אלה היא מהפכת AI (צ'ט GPT ודומיו) אשר יגרמו בסופו של דבר לאותם צ'ט בוטים להישמע אנושיים ככל הניתן

בנק לאומי כל כך השתכלל ולקח את השירות החדש שלו עד הסוף – עד כדי כך שהשבוע קיבלתי הודעת וואטאסאפ מלא פחות ולא יותר – מנהל הסניף שבו החשבון שלי.

"שלום גיא,

כאן ניר, מנהל סניף XXX.

חשוב לי לעדכן אותך שהחל מהיום, אם לא קיבלת מענה מתאים בפנייתך אלינו – אני מזמין אותך לכתוב אלי ישירות ב-WhatsApp ואדאג שתטופל לשביעות רצונך.

זה מספר הטלפון שלי: 050-XXXXXX

אני אישית זמין עבורך.

המשך יום נעים, תמיד לשירותך,

ניר"

מדהים. ממש חזרה בזמן אחורה לימים שבהם הבנקאי האישי היה נגיש ואישי מאוד (ולבעלי חשבון הבנק "השמן" הייתה גישה ישירה למנהל הסניף. איפה תמצאו שירות כזה בסוכנויות הפרסום בדיגיטל הגדולות? לא כל שכן בבינוניות ובקטנות? נדיר.

תקנון שירות הלקוחות של אגרסיב מרקטינג

שלא כמו כל תקנון באתר הכולל תנאים כלליים, מדיניות של החזרים, ביטולים, אספקה, זכויות יוצרים העסק הנ"ל עוסק במתן שירות של שיווק באמצעות הדיגיטל לבעלי עסקים. כשנותנים שירות התקנון עובד ונראה אחרת. ראשית, אין תקנון כתוב והכול נעשה בצורה ג'נטלמנית ולא רשמית.

אז כמו שציינתי לעיל איך שירות לקוחות צריך להיות מן הסתם שזה תקף גם לעסק זה (בייחוד עכשיו כשזה עולה על כתב בריש גלי). ובכל זאת, אפשר להגיד שאחד העקרונות הכי חשובים בעסק 'אגרסיב מרקטינג' הוא שקיפות וכנות מול הלקוח, גם אם זה אומר שצריך להסביר לו איך דברים עובדים מהצד שלנו – המשווקים. ממש ככה – להאכיל אותו בכפית ולהסביר לו איך מנגנון השיווק עובד.

ברגע ששקיפות וכנות הם נר לרגליכם כעסק – אז כל שאר הדברים שציינתי למעלה הם נגזרת של זה ובאים לידי ביטוי בעבודה השוטפת מול הלקוח.

זכרו עיקרון מנחה חשוב – שירות לקוחות הוא כמו שימור לקוחות, טפחו את היחסים עם הלקוח שלכם לרמה כזו שיחזרו שוב ושוב לבקר בעסק שלכם.

אגרסיב מרקטינג לשירותכם, שלום

אולי יעניין אתכם גם "סיפור שהיה – כך היה: חייו של העצמאי בתחום השיווק בדיגיטל בישראל"

סיפור שהיה – כך היה: חייו של העצמאי בתחום השיווק בדיגיטל בישראל

סיפור שדגתי בפייסבוק בקבוצה מאוד מוכרת, בעיקר לעצמאים שבינינו, "אני שולמן", סיפור שמוכר לכולנו כעצמאים, בטח ובטח בתחום של שיווק בדיגיטל – תחום שמוצף במשווקים מתחילים, חסרי ניסיון, סוכנויות פרסום/"מפעלי נקניקיות", משווקים עצמאיים בוטיקים וכן הלאה. לא חסר בקיצור. סיפור שחוזר על עצמו מידי יום. מביאים בפניכם את הסיפור וחלק מהתגובות שעלו בפוסט, השגיאות במקור. וגם – התגובה והתובנות שלי לסיפור הזה, סיפור שכל עצמאי חייב להכיר ולדעת וחווה במהלך היום יום שלו.

והסיפור שסופר שם – סופר כך ממקלדתו של גיל דור

יש לי 2 עסקים, או יותר נכון, עסק אחד עם שני תחומי עיסוק שונים.

אחד מהם – צילום אירועים, והשני הקמת אתרי אינטרנט. בשניהם אני עוסק כ-20 שנה לערך.

תשמעו סיפור, ובסופו יש לכם שאלה ומשימה.

לקוח שואל אותי כמה יעלה לו צילום אירוע בר מצווה, גם סטילס וגם וידאו. האחיין שלו עולה לתורה ביום שני בבוקר.

אמרתי לו – 2,000 ש"ח.

אמר לי: כל כך יקר לעבודה של שעה וחצי? ואני משלם רק אחרי שאקבל את התמונות ואהיה מרוצה מהתוצאה, נכון?

אמרתי לו: כמה אתה חושב שזה אמור לעלות?

אמר לי: 700 ש"ח גג, זו עבודה די פשוטה, אפילו הבית כנסת ממוזג ויש חניה צמודה. רק תבוא, תצלם כמה תמונות וזהו, שעה וחצי גג. והוסיף – אם נהיה מרוצים, תאמין לי, יש לי מלא חברים, אני אדאג לך לקבל הזמנות לעשרות ומאות אירועים, אתה לא מכיר אותי, כדאי לך.

אמרתי לו: בשביל 700 ש"ח, אני מזמין אותך לעשות את זה בעצמך, זו עבודה פשוטה כמו שאתה אומר.

אמר לי: אבל אני לא יודע איך לעשות את זה מקצועי

אמרתי לו: בשביל 700 ש"ח, אני אגיע לטקס העליה לתורה שעה לפני, אני אלמד אותך ואדריך אותך וכך תרוויח פעמיים: גם תמונות ומזכרת וגם תלמד ותרכוש ידע בצילום אירועים וגם… תחסוך 1300 ש"ח.

אמר לי: נראה לי הוגן, סגרנו.

אמרתי לו: (התעלמתי מהשאלה על מועד התשלום. קודם תשלום, אח"כ תמונות) אבל כדי להתחיל צריך ציוד מתאים, לדוגמה:

2 מצלמות פול פריים עם עדשות 24-70 ו-20-200, חצובות תאורה, מצלמת וידאו, חצובת וידאו עם דולי או גימבל, מיקרופון דש אלחוטי

אמר לי: אין לי את כל זה, אני מצלם עם הטלפון בדר"כ.

אמרתי לו: ותוכנות עריכה לתמונות ולוידאו יש לך?

אמר לי: לא, אין לי.

אמרתי לו: בסדר, הכל פתיר. אשכיר לך ציוד צילום, 600 ש"ח לציוד סטילס, ו-500 ש"ח לציוד וידאו. (שווי הציוד 50,000 ש"ח, אולי יותר)

אמר לי: בסדר, נשמע הוגן

אמרתי לו: ותוכנות עריכה? תרכוש כבר עכשיו, כדי שתוכל לערוך, תוכנות בסיסיות: לעריכת סטילס, 400 ש"ח, לעריכת וידאו 500 ש"ח. והתוכנות כמובן שלך לכל החיים…

אמר לי: הוגן, ארכוש עוד היום ואלמד עליהן

אמרתי לו: מבחינתי, הכל סגור. רק עוד משהו קטן: צור קשר עם סוכן הביטוח שלך, תכין פוליסת ביטוח צד ג', אתה יודע, לכל מקרה שלא יבוא… תיפול לך מצלמה על ראש של ילד, הפלאש ישרוף את הפאה של הדודה מצרפת…

אמר לי: כמה זה אמור לעלות?

אמרתי לו: לא יודע, אני משלם אחת לשנה ביטוח צד ג', מס הכנסה, ביטוח לאומי, מע"מ, תיקונים ובלאי של ציוד, שדרוגים, נסיעות, חניות, קורסים והתשלמויות, בערך 150,000 ש"ח. רואה החשבון שלי מכיר את המספרים המדוייקים, אני משאיר לעצמי את העבודה נטו ופחות מתעסק עם החשבונות.

אמר לי: אני צריך לחשוב על זה שוב. ושאל: אתה בטוח שיצאו לי תמונות מקצועיות? מזכרת לכל החיים מאירוע של פעם בחיים?

אמרתי לו: תלוי איזה תלמיד אתה, מנסיון, ללמוד צילום, לצבור נסיון, להכיר כל כפתור ופונקציה במצלמה והמשמעות שלה בזמן הצילום, הזויות הנכונות, מדידת האור, איזון לבן, שימוש בצמצם נכון ומהירות נכונה, שימוש בתאורה אלחוטית ולמקם אותה נכון – זה שנים של נסיון. הוספתי לו: גם אחרי 20 שנה שאני בתחום, אני כל פעם לומד משהו חדש.

אמר לי: וכמה זמן יקח לי לערוך את התמונות אחרי האירוע?

אמרתי לו: אם תצלם 500 תמונות, יקח לך שעתיים או מעט יותר למיין, לסדר, לערוך עריכה בסיסית, למחוק תמונות שלא בפוקוס או לא מחמיאות למצלומים… אם תצלם 1000, תכפיל.

אמר לי: ואחר כך, איך אעביר להם את כל התמונות? אני גר בצפון, אפשר באימייל?

אמרתי לו: בשביל לשלוח 10-15 גיגה של קבצים, תעשה מנוי לאחד האתרים שמאפשרים משלוח קבצים גדולים, כמה מאות שח לשנה, לא הוצאה גדולה.

אמר לי: וואוו, אין לי זמן לכל זה, ואם אפשל? אתה מבין איזה קרב משפחתי עומד להיות? אני מרים ידיים, כמה אמרת שאתה רוצה על העבודה?

אמרתי לו: 1500 ש"ח. כולל מע"מ והוספתי, והכל בחיוך כמובן… אתה יודע, כאשר אתה משלם לבעל מקצוע על עבודה, במיוחד עבודת יד / אמנות / יצירתיות / (להבדיל ממוצר מדף) אתה משלם על:

• ידע, נסיון

• לימוד

• ציוד סופר מקצועי שמטופל ומשודרג ותמיד לשמור על טכנולוגיות עדכניות

• על רשיונות לתוכנות

• על מחשב חזק לעריכות ולא מעט נפחים לגיבויים

• ביטוחים

• מס הכנסה

• ביטוח לאומי / שירותי בריאות

• מע"מ

• מקצועיות

• דיוק

• אחריות

• זמן עבודה – בצילום, זמן עבודה בעריכות

• התעסקות לפני ובעיקר אחרי (משלוח חומרים, תיקונים נוספים… תמחק לי בפוטושופ את הצלקת באוזן, צילמת אותי מהזוית הלא נכונה שלי)

• רכב, נסיעות, חניונים

• פרסום ושיווק

• שירותים משפטיים, שירותי הנהח"ש / שירותי יועץ מס או רואה חשבון.

• דוחות שנתיים והצהרות הון

• ואפילו על הזמן הזה שאתה מדבר איתי, זה זמן יקר.

ועוד… ועוד…

ושאלתי אותו – אחרי השיחה הארוכה ביננו, אם היית צלם אירועים, כמה אתה היית מתמחר צילום אירוע של שעתיים, לדוגמה, עליה לתורה?

אמר לי: הרבה יותר מ-2,000 ש"ח, זה קשוח.

אמרתי לו: אם תהיו מרוצים מהתמונות והוידאו, לא לשכוח לפרגן ולהמליץ בגוגל ביזנס וברשתות החברתיות שגם אחרים, במיוחד המכרים שלכם – יכירו אותי ואתעד גם להם את האירוע שלכם.

שאלה ומשימה אבל קודם כל הבהרה:

1. המחיר שציינתי – לצורך המחשה. זה לא הנושא ולא המחיר.

2. זה סיפור שבניתי מתוך עשרות/מאות שיחות עם לקוחות, זיקקתי הכל לפוסט אחד שמספר את הסיפור כולו.

3. בכמה אתם הייתם מתמחרים עבודת צילום של אירוע דומה? (זה 4-5 שעות נטו של עבודה)

4. תעלו בתגובות, איפה זה פוגש אתכם, בעסק שלכם, הויכוחים האלה עם לקוחות שלא מעריכים את העבודה שלכם ולא מבינים את חייו של עצמאי.

ודבר אחרון – אני רוצה להעלות את המודעות, במיוחד של מי שלא מכיר את התנהלות העסק של עצמאי, נותן שירות, עסק קטן ולא מבין למה צריך לשלם…

תשתפו את הפוסט, תוסיפו הקדמה עליכם, על העסק שלכם, על השירות שלכם, ההתנהלות מול לקוחות…

והנה חלק מהתגובות שעלו שם

Mulu D Tsgahun

פוסט המשקף את בעלי העסקים נותני שירות . מדויק ! . כתבתה יפה

Sharon Idan

אתה מזכיר לי את הסיפור עם פיקאסו. מישהו ביקש ממנו רק ציור קטן שיהיה לו ולילדים בעתיד. בתשלום כמובן.

פיקאסו שירבט עשר שניות ואמר זה 10,000$.

אבל זה לקח לך רק עשר שניות אמר זה שביקש.

עשר שניות ועוד חמישים שנות עבודה.

זה כל הסיפור.

ליאור מזרחי

אדמה לך את זה לעיסוק נוסף שלי, גלישת מעטפת (סנפלינג על מבנים): " ליאור, יש עבודה קטנה בת"א, שעתיים שלוש גג…. ומפה מתחילה הסאגה. מפה לשם הלך יום עבודה

גל רונן

זו בדיוק הסיבה שאצלי האופה אופה את הלחם אפילו אם יאכל ממנו ביס

חברת פירסום מפרסמת בגוגל

גנן מכסח דשא

וכו….

Tzur Nissan Geller

לוהים אדירים איזה פוסט מתיש!

2-3 לקוחות כאלה בשבוע, ואתה יכול לסגור את העסק עם ההסברים שלך ללקוח.

זמן זה כסף, ולקוח שלא מבין את זה, שחרר אותו בטוב.

אם האדם שמולך לא מבין את הפרוצדורה וההשקעה שלך להקים עסק, לתת שירות טוב ומקצועי אל תבזבז עליו זמן, זה לא מיליונים זה 2000 ₪ , אם הייתי שואל אותך כבעל מקצוע כמה עולה לי צילומים כאלה או אחרים, הייתי מחליט יקר או זול לי, לוקח או לא בשניה וחצי אחרי שהייתי מקבל מספר.

ואתה עוד בונה ומקים אתרים….

אני אחרי חוויה כזו כמו שלך, הקמתי דף נחיתה עם מחירון שירות, הלקוח בוחר, מאשר, שולח, ורק אחר כך אני מתקשר אליו, אחרי שהבין ברור ברור.

חומר למחשבה

Or Ohana

אותי בעיקר זה פוגש מול קולגות חדשים בתחום(כנראה כל תחום) שמתמחרים את עצמם כל כך נמוך כמעט במחיר עלות, עובדים כמו עבדים והעיקר למכור.

איך מרגיזזזזז

תגובת אגרסיב מרקטינג מבית גיא טל תקשורת

הנה השנקל שלי לסיפור של גיל, סיפור מוכר וידוע אבל הוא לא משקף את כל הלקוחות הפוטנציאליים שקיימים שם. צריך רגע להפריד בין הסיפור של גיל כעצמאי לבין אותו לקוח, שאמנם מייצג קבוצה גדולה באוכלוסייה, אבל היא לא מייצגת באמת את הרוב, שכן רוב הלקוחות מבינים עניין זה פשוט תלוי איזה סוג של לקוח אתה פוגש. אז נכון, הייתה לא חוויה לא נעימה עם לקוח, שבוא נודה על האמת, לא ממש מבין ובטח של מעריך את העבודה. לצערי אני גם פוגש את זה אצל קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלי – אבל אני פשוט משחרר את אותם אלה שלא מבינים עניין. אני לא יכול לחנך את כל העולם מצד אחד ומצד שני, יהיה מי שמוכן לתת לאותו לקוח פוטנציאלי את אותו שירות באיכות הרבה יותר פחותה ומן הסתם בזול יותר. במקרה של גיל שעוסק בצילום – אפשר להגיד שיש צילום של בנאדם מול מצלמה כשהוא יושב ואין צורך בעריכה לבין צילום של אותו אדם בכמה לוקיישנים, עם חיתוכים ותוספת של אפקטים – ברור שזה לא יהיה אותו מחיר ואם לקוח פוטנציאלי לא מבין את זה, גם אחרי שהסבירו לו, אז הוא מוזמן לחפש את השירות הזה במקום אחר, כאמור יותר זול והרבה פחות איכותי ורציני במקרה הזה.

אני נתקל לא אחת ולא פעמיים ביום בסוג הלקוחות האלה – שהם פשוט בתחילת דרכם ורק חושבים על הרעיון של לקחת איש שיווק בדיגיטל לעשות להם קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובאינסטגרם או בטיקטוק ובגוגל – וברגע שהם שומעים את המחירים (לאו דווקא שלי אלא של תקציבי המדיה), הם נבהלים, מתקררים וחוזרים אחורה. חלק עושים מסלול חשיבה מחדש וחלק מחפשים תחליף זול יותר ופחות איכותי והתוצאות בהתאם.

ובינינו, גם לקוחות כאלה אפשר לשכנע ולהסביר להם יפה על התהליך של עבודה שלכם ותאמינו לי שאם תסבירו להם את זה בנינוחות ובנעימות – אתם תסגרו אותם. צריך רק סבלנות לזה והשאלה היא – האם אתם מוכנים להשקיע את הזמן הזה? חומר למחשבה.

אני מאחל בהצלחה לכולם – יש מקום לכוולםםם.

מלחמת חרבות ברזל VS המלחמה במרחב הדיגיטל

בעלי עסק ומחזיקים בחשבון מודעות של פרסום במדיה החברתית? מעולה! המאמר הבא הוא במיוחד בשבילכם. שלא תגידו שלו הוזהרתם! במאמר הבא נביא בפניכם מקרה בוחן של מקרה שלצערי לא נגמר בסופו של דבר בטוב ובעלת העסק נאלצה לוותר על דף הפייסבוק העסקי שלה כולל חשבון המודעות וגם הפרופיל הפרטי שלה. בעלי עסקים וגם משווקים, זו הפעולה שאתם צריכים לעשות כבר אתמול, לא היום. אתמול. לקרוא עד הסוף, לגזור ולשמור!

מקרה שהיה כך היה: הגיעה אליי לייעוץ ללא עלות – בעלת עסק שלא נציין כמובן את שמה ועיסוקה בשל צנעת הפרט. אנו מביאים בפניכם את המקרה מתוך הצורך ללמוד ממנו ובכדי לדעת איך להתנהל מקצועית בתוך המדיה החברתית, הן כבנאדם פרטי והן כאדם מקצועי. למרות שמדובר בפעולה בסיסית שמשווק צריך לעשות ברגע שהוא מתחיל לעבוד בכל עסק חדש או קיים. חשוב להדגיש כי במקרה הזה, בעלת העסק לא שכרה את שירותיו של איש שיווק בדיגיטל אלא פעלה על דעת עצמה בלבד.

כשראתה בעלת העסק שהיא לא מצליחה לפתור את זה לבד, החליטה לפנות לבעל מקצוע ובדרך לא דרך – הגיעה אלינו.

ה7.10 והשפעותיו על המרחב הקיברנטי

אין ספק שזו תקופה מאתגרת גם במרחב הדיגיטל ששורץ בבוטים ופרופילים פיקטיביים שמטרתם עוינת את בעלי העסקים בישראל ואת הישראלים והיהודים בכלל. ואכן, תופעה ששוטפת את המדיה החברתית היא אותן הודעות פייק של פרופילים עוינים שמטרתם היא לגנוב לכם פרטי אשראי, זהות, לפרוץ לכם למחשב ולנעול בכופר, ועוד ועוד.

הודעות שאסור בשום פנים ואופן להקליק על הלינקים שמופיעים בהן. גם אם יש חשד הכי קל – אסור ללחוץ על שום לינק בשום פנים!!

אל תיתנו לחזרתיות לבלבל אתכם

חשוב להדגיש את העניין הזה כי לצערי אפילו החזרתיות של ההודעות משפיעה עלינו הגולשים – ולא אחת אני נתקל בשאלה מצד הלקוחות, על אף הדגש שנתתי להם שוב ושוב להתעלם מההודעות האלה ובכל מקרה לא ללחוץ על שום לינק – "מה לעשות עם ההודעה? האם להגיב? אולי זה כן אמיתי". כלומר, האופן שבו התוקפים שולחים כמה וכמה הודעות באופן תדיר ורצוף ומכמה מקורות (מסנג'ר, מייל), גרם לאותו אדם, בעל עסק, לחשוב שאולי כן יש דברים בגו.

אז לא! אין דברים בגו. אם יש לכם חשד הכי קל – אל תפתחו מיילים/הודעות חשודות. ובטח שאל תלחצו על לינקים בתוכם.

הודעות כמו:

"הגבלנו את חשבון המודעות שלך"

"הייתה בעיה בעיבוד התשלום שלך מכיוון שספק אמצעי התשלום שלך דורש ממך לאשר את החיוב, ולכן המודעות שלך הושהו"

" אזהרה אחרונה
צריך לאשר שהדף הזה שייך לך ושנמצא בשימוש רגיל (חשבון פייסבוק ואינסטגרם)"

" Your Account Will Be Deactivated
We have received multiple reports that your business account has violated the terms of service and community guidelines."

" מנהל דף יקר, קיבלנו דיווחים מרובים כי החשבון העסקי שלך פוגע בתנאי השימוש ובהנחיות הקהילה."

כמובן שהכול שקר וכזב ונועד להטעות אותנו על ידי שימוש זול במניפולציה רגשית שלאחר הסבר מרשים בנקודות מה "עשינו לא טוב" וכדי לתקן את זה יש ללחוץ על _____ לינק זדוני. שלא לדבר על האיום – אם לא תתקנו את התקלה תוך X שעות – החשבון ייפסק לצמיתות.

אין ספק שמי שלא מכיר יכול בתמימות ליפול בפח להודעות הכזב הזדוניות הללו ועל כן אנחנו רושמים את מאמר חשוב זה – שסך הכול מבקש מכם להפעיל שיקול דעת, היגיון ולהקדיש מחשבה לכל הודעה כזו שמקבלים ולא מהר להסיק מסקנות פזיזות ולא נכונות. בבחינת – לא הכול הוא "ראה וקדש".

עצירה לרגע ומחשבה של כמה שניות תגרום אפילו לאדם הכי תמים להבין שיש חוסר היגיון בהודעות האלה, החל מהשם של הפונה שלרוב מאופיין במילים כמו BOT, PAGE. גם בלינקים עצמם יש שגיאות וניתן לראות שהם אינם מגוף רשמי. התעמקות קצרה באותן כתובות זדוניות, עם הגיון בסיסי קל, יגרמו לכם להבין שמשהו בלינקים האלה לא מסתדר והם אינם שייכים לגופים ממוסדים כמו טיקטוק, פייסבוק, גוגל וכן הלאה.

נקודה נוספת – אל, בתכלית האיסור, תשלחו מיילים לאותם מלכודות דבש של הודעות הספאם הזדוניות. כי הרי זה יהיה המשך של הפעילות הזדונית של התוקף – "להוציא" אתכם מחוץ לפלטפורמה (כי שם הפרופילים הפיקטיביים נחסמים ונמחקים) ולהפיל אתכם בפח במייל עם שליחת הלינק הזדוני לשם ומשם כאמור, במידה ופתחתם את הלינק, הדרך לגניבת הפרטים (סיסמאות, זהות, אשראי וכן הלאה), היא קצרה.

מקרה שהיה כך היה וגם – זו הפעולה שתצטרכו לנקוט כבר מעכשיו

נחזור למקרה דנן, של אותה בעלת עסק שהגיעה אלינו לייעוץ על מנת לפתור את הבעיה שלה. במקרה שלה היא קיבלה שתי הודעות זדוניות בשני מקורות שונים, במוחה היא חיברה אחת לאחת ביניהן, וחשבה בליבה שיש קשר בין השניים ואם כך הם פני הדברים – דחופים, מיידיים, חשובים ודרמטיים – עליה לפעול מהר כפי שנכתב לה בהוראות הזדוניות ואכן כך עשתה. לימים שיבוא אחר כך היא ניסתה להתחבר לפרופיל הפרטי שלה ולא הצליחה. משכך גם לדף הפייסבוק לא הצליחה ובטח שלא לחשבון המודעות שלה. הפרופיל נעלם.

בשיחה איתה התחקינו אחר מקור הטעויות שלה והסברתי לה שמאחר ומדובר בפרופיל פרטי – לא ניתן לפנות לפייסבוק שכן הם לא מטפלים בבעיות מהסוג הזה. הם מטפלים אך ורק בכל מה שקשור לתחום העסקי (חשבון מודעות, ביזנס מנג'ר, דף עסקי וכן הלאה).

הצעתי לה שננסה לנכס את הדף העסקי לביזנס מנג'ר שברשותי ומשם נפנה למערכת של פייסבוק. ברור לי שאין לה אפשרות לאשר את הבקשה שלי בצד השני כי הפרופיל שלה לא נגיש כרגע. הוא גם לא קיים (מחיפוש שעשיתי בפייסבוק).

פנינו לנציג תמיכה טכנית וזה הסביר לנו שמבדיקה שערך אכן הפרופיל נפרץ ואיתם גם חשבון המודעות שנחסם אוטומטית בשל פעילות חשודה שפייסבוק זיהה והוציא חסימה גם לדף העסקי עם התראה למחיקה.

הנציג הציע להתחיל תהליך של הצהרה על פריצה לחשבונות פייסבוק ואינסטגרם באמצעות שני הלינקים הבאים:

https://www.facebook.com/hacked

https://www.instagram.com/hacked

וכאן הסתיימה העזרה מהצד שלנו וגם של הנציג כי מעבר לזה, בייחוד כשמדובר בפרופיל פרטי, אין להם איך לעזור.

מה שאנו ממליצים לכם, בעלי העסקים, לעשות הוא ראשית להגדיר בביזנס מנג'ר – מנהל שותף ברמה שלכם בנוסף אליכם. כלומר שיהיו שני בעלים לפורטפוליו העסקי שלכם. כך שבמקרה כמו הסיפור כאן, במידה ולאחד מכם נפרץ הפרופיל הפרטי, תוכלו להיכנס לפורטפוליו (ומשם לשאר הנכסים שלכם, בהנחה שגם שם הגדרתם בעלים/שותף/מנהל נוסף), ו"להציל" את הנכסים שלכם.

במקרה של בעלת העסק היא יכלה להציל את הביזנס מנג'ר שלה אבל לצערי לא בטוח שאת הפרופיל הפרטי (כמובן בהנחה שבוצע תהליך של הגנה באמצעות הלינקים למעלה). יכל להיות סיכוי קלוש להציל את הפרופיל הפרטי.

פעולה נוספת שהיא הכרחית לכל נכס שלכם – היא אימות דו שלבי. תעשו את זה ותהיו מוגנים ככל האפשר וכמובן – אל תלחצו ותפתחו הודעות חשודות.

בהצלחה מצוות אגרסיב מרקטינג

בעל עסק – היזהר מהבטחות שווא

אם יש משהו שאנו לא אוהבים על גבול השנאה – אלה הם אותם הבטחות יומרניות וריקות מתוכן של משווקים שמנסים לגייס לקוחות לעסק שלהם בכל מחיר. גם במחיר של להסתיר מהם מידע חשוב. ולא פעם אנחנו נתקלים במסרים כמו: "לחצו כאן ותתחילו להתפוצץ בלקוחות חדשים", 395 ש"ח הוצאה -> 5,500 ש"ח הכנסה תוך 5 ימים בלבד", "334 לקוחות חדשים בהוצאה של 1,130 ש"ח בלבד", "ממוצע 3.88 ש"ח לכל לקוח חדש", "קידום לחברת נדל"ן שהביא 282 לקוחות חדשים בהוצאה של 2,400 ש"ח, ממוצע 8.51 ש"ח לכל לקוח חדש" ועוד סיסמאות ריקות והבטחות שווא שרב הנסתר בהן על הגלוי.

ראשית אסייג את דבריי ואומר שני דברים: שאפו ואני לא אומר שזה לא קרה. אני מאמין לאותם משווקים שאכן הקמפיינים האלה קרו ויצאו על הצד הטוב ביותר שיכלו להציג ללקוחות שלהם. אבל..

אבל וזה אבל חשוב מאוד!

הם לא מציינים לאיזה תחום משתייך אותו לקוח? האם זה טכנאי מזגנים ואנחנו בקיץ עכשיו?

הם לא מציינים האם זה מוצר שנמכר ומה הוא אותו מוצר? האם זה תאורת חשמל בחירום ואנחנו בתקופת מלחמה עכשיו?

הם לא מציינים מה זה לקוח חדש? האם זה לקוח משלם? האם זה רק ליד שהשאיר פרטים ויכול להיות שהוא לא רלוונטי?

הם לא מציינים כמה זמן לקח להם להגיע לתוצאה הזו? אולי הם הצליחו להביא תוצאה טובה בהתחלה אבל מי מבטיח שכך יהיה בהמשך?

הם לא מציינים האם ניתנה הנחה כלשהי במסגרת אותו קמפיין? אולי בקמפיין המקורי (שהוצג בהבטחה הפרסומית) ניתנה הנחה מפליגה שגרמה לכל כך הרבה לקוחות?

הם לא מציינים האם הלקוח הוא איש מכירות ממולח שיודע לסגור לקוחות ומוכר אפילו בהפסד העיקר להגיד שיש לו לקוח? כי הרי כל בעל עסק הוא אינדיבידואל בפני עצמו ומה שנכון למישהו אחד לא בהכרח יעבוד לפלוני.

הנה הבטחה פרסומית

נוסחת הקסם של אותם משווקים שמגייסים לקוחות לעסק שלהם היא נפוצה וידועה לכל – נכון. אבל אתם כבעל עסק צריכים לדעת לקרוא בין השורות ולדעת לשאול את השאלות הנכונות. מזכיר לכם – הנבואה ניתנה לשוטים. אל תהיו כאלה גם. אל תתפתו להיכנס ל"מפעל הנקניקים" של אותם משרדי פרסום גדולים שמבחינתם אתם עוד מספר.

אם יש לכם שאלה, אתם חושדים במשהו מצד המשווק שלכם – תרגישו חופשי לפנות אלינו ללא עלות.

גוגל מסמנת את הניוזלטרים שלכם – העדכון החדש של Google שאתם חייבים להכיר

שימו לב מקדמים ומשווקים – הכירו את העדכון החדש של גוגל קוראים לו – RETVec (ראו גם בהמשך). והערכה הזו היא זו שהולכת לסנן דואר זבל בשיעור גבוה יותר ב-38% בהשוואה למסנן הקודם של GMAIL, מה שאומר שהניוזלטרים שלכם בסכנה. אבל זו לא כתבה פסימית. בשקט בשקט, גוגל (GOOGLE) עדכנה את GMAIL, שירות המייל הנפוץ ביותר בעולם, עם מסנן דואר זבל חדש שלדברי החברה עושה עבודה טובה יותר בסימון הודעות זבל והודעות פישינג המוכרות לשמצה ושוטפות אותנו בימים אלה ביתר שאת.

כתבה זו עברה אישור של גוגל

מה היא ערכת RETVec – המסנן החדש של גוגל

RETVec הינו וקטור טקסט מהדור הבא שנועד להיות יעיל, רב לשוני ולספק חוסן יריב מובנה תוך שימוש בהטמעות מילים חזקות שהוכשרו עם למידת דמיון. יכול למפות מילים לוקטורים או ייצוגים מספריים. מפתחים השתמשו זה מכבר ב-Vectorization של טקסט כדי לעזור למודלים ממוחשבים לפרש ולסווג שפה אנושית, כולל האם הודעת דואר אלקטרוני עשויה להיות ספאם או לא.

לפי גוגל, בהודעתה מיום 29/11/2023, היא בדקה את דגם ה-RETVec בג'ימייל בשנים האחרונות וכעת הוא פעיל.

היזהרו משגיאות כתיב במיילים שלכם

הבעיה היא שמודלים נוכחיים של סיווג טקסט עדיין יכולים להתקשות לזהות הונאות והתקפות 'פישינג'. הסיבה לכך היא שפושעי סייבר יוצרים את התוכן כדי לעקוף את ההגנות, למשל, משתמשים בדמויות שאינן לטיניות כדי ליצור קישורים למותגים בעלי מוניטין. בנוסף, מודלים של סיווג טקסט יכולים לדרוש "מילונים גדולים" ומשאבי מחשוב כדי לסמן את התוכן הזדוני או להבין שגיאות הקלדה, כתבו חוקרי החברה במאמר שפורסם לאחרונה.

בתגובה, גוגל פיתחה את RETVec, אשר מאומנת לזהות ולהבין מניפולציות ברמת הדמות, כולל שגיאות הקלדה בקטע טקסט, תוך הפחתת עלות המחשוב.

הטמעות RETVec מאומנות תוך שימוש בלמידה מטרית בזוגיות, מה שמבטיח שמילים המכילות שגיאות הקלדה מוטבעות קרוב למילה המקורית", כתבו החוקרים של גוגל.

הערכה לסינון פועלת בלמעלה מ-100 שפות כולל אנגלית. לא ידוע לגבי עברית בשלב זה – מבטיחים לעדכן.

כך תמנעו מלהגיע לספאם של ג'ימייל

הבטחנו לכם שהכתבה תהיה חיובית, נכון?

אז ראשית היזהרו משגיאות כתיב – נסו להשתמש בתוכנות שמתקנות שגיאות כתיב.

השתדלו לכתוב תוכן מקורי ואיכותי משלכם – כמו כאן בבלוג הזה של אגרסטיב מרקטינג.

השתמשתם בכלי AI לכתיבה או בשירותיו של ספק תוכן? מעולה, עברו על הכתוב וודאו שהטקסט ברור, מעניין כמובן, בגבולות ההיגיון וללא שגיאות כתיב.

רוצים טיפים נוספים? דברו איתנו בכיף

דילוג לתוכן