ברוכים הבאים לבלוג שיווק בדיגיטל של אגרסיב מרקטינג

נעים מאוד, שמי גיא טל, הבעלים של חברת אגרסיב מרקטינג לשיווק בדיגיטל – ברוכים הבאים לבלוג הצנוע שלי 🙂

את הצעדים הראשונים שלי בעולם השיווק עשיתי בשנת 2011 כאשר סיימתי תואר בתקשורת במכללה האקדמית נתניה – בתור יועץ תקשורת במשרד יחסי ציבור וברדיו 90 אף אם.

החלום בכלל היה להיות קופירייטר ויועץ תקשורת פוליטי. מהר מאוד הבנתי שיועץ פוליטי אני בסוף לא רוצה להיות מה גם שהיום כשאני נשוי עם ילדה, אין היתכנות לזה בכלל. אבל למזלי זיהיתי במה אני טוב ומה אני אוהב ורוצה לעשות והצלחתי לשלב את זה בתפקידים שעשיתי וגם כיום.

ב2013, לאחר ניסיון של שנתיים במשרדי יח"צ, החלטתי לפתוח משרד יח"צ משלי שהחזיק בדיוק שנה, אבל… בשנה הזו גיליתי שאני חייב משהו משל עצמי. הכנסה פסיבית, שתרוץ במקביל לעסק השוטף. במילים אחרות החלטתי לא לשים את כל הביצים בסל אחד אלא לבזר אותם וכך נולד מגזין אינטרנטי בשם ViriOnly שפנה בעיקר לגברים בכל מה שקשור לאופנה, לייף סטייל, יחסים בינו לבינה, מוצרים למכירה ועוד..

מגזין אינטרנטי לגברים, שם הכול התחיל…

כשפתחתי את האתר, מן הסתם גם הקמתי דף פייסבוק עסקי, דף אינסטגרם ואיתם גם חשבונות מודעות (בזמנו לא היה ביזנס מנג'ר למשל ובטח לא וואטסאפ עסקי) וכן גם חשבון מודעות בגוגל אדס (בגרסה העיצובית הישנה והשמרנית). במקביל הבנתי שאני צריך למכור מוצרים כי אפשר להתקיים רק מטראפיק אורגני (שהגיע בשיא שלו ל12 אלף איש בחודש), זה לא מספיק. לכן כיתתי רגליי וחיפשתי אחר שיתופי פעולה עם מעצבים למיניהם ומתוך חזון להקים מרקט פלייס (אז לא ידעתי שקוראים לזה ככה), זירה או שוק של מוכרים בדומה לETSY, שגם שם אגב פתחתי חשבון ואף קידמתי מודעות ממומנות מתוך מטרה למכור מוצרים

כשהמוטו הוא "לנכס לעצמך נכסים ומוצרים" שיתופי הפעולה נולדו מתוך מטרה להרוויח כמה שיותר על כל מוצר ולא להיות מתווך או במילים אחרות להתעסק עם דרופ שיפינג או להיות אפילאטור.

וזה גם המוטו שאעביר לכם כאן בבלוג שלי – תהיו אתם הבעלים של העסק שלכם ואם אפשר עם כמה שפחות שותפים. הרי מספיק יש לנו את ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ ושות'… לא צריך עוד מישהו שינגוס לנו ברווחים. והשאיפה תמיד תהיה לעצמאות מלאה ורווח של 100%. מהמקום הזה נולדה תובנה נוספת – להיות עצמאי ולא להיות שכיר, אבל זה כבר בכתבה אחרת.

מהמקום הזה נולדה תובנה נוספת – להיות עצמאי ולא להיות שכיר.. אבל זה כבר בכתבה אחרת

ב2014, בדיוק שנה אחר שפתחתי לראשונה עוסק פטור, חזרתי להיות שכיר. חזרתי שוב למשרד יח"צ כשברקע כבר הבנתי שהרוח נושבת לעולם של הדיגיטל. האמת שהבנתי את זה כבר בתואר בתקשורת 3 שנים לפני כן אבל חוץ מלקרוא על תקציבים שעוברים ממדיה מסורתית ומשרדי הפרסום הגדולים לדיגיטל – לא עשיתי עם זה כלום. רק לזהות מגמה. אני חושב שכבר הזרע נטמן בי רק שלצערי לקח לו הרבה זמן לגדול בתוכי ולהתעצם. אם רק הייתי עושה את המעבר לדיגיטל אז.. אך…

הרדיו תמיד היה ברקע כמשרה חלקית. תמיד. הייתי פול טיים ג'וב ביום ובערב הולך לרדיו בתור טכנאי שידור, מפיק ספורט, מגיש תכניות בוקר בעצמי ומפיק חדשות. 7 שנים הייתי ברדיו בסך הכול. משנת 2011 כשסיימתי את התואר ועד לשנת 2018 עת החלטתי לסיים את תפקידיי השונים שם כשראיתי שאין לי יותר לאן להתקדם. בדיעבד רציתי להיות מנהל השיווק של התחנה אך זה לא התאפשר. ואולי טוב שכך..

ב2015 ניכרה בפני הזדמנות. לנהל אתר אינטרנט ודף פייסבוק ואינסטגרם של מקומון בנתניה וחדרה השייך לרשת מקומונים בשרון בע"מ. הלקוח הראשון שלי בדיגיטל. תפקיד שאני עושה עד היום כולל קידום ממומן ופיתוח עסקי לאתר.

בפברואר 2020 העולם התחלק לשניים – תחילת הקורונה בארץ באופן כמעט רשמי אפשר לומר. כל אחד צריך לחלק את החיים שלו כך, לפני ואחרי הקורונה. אותי הקורונה תפסה בתור מנהל השיווק בדיגיטל של שח"ם – ארגון השחקנים בישראל. שם הייתי אחראי על אתר האינטרנט, דפי הפייסבוק, אינסטגרם – גם ממומן וגם אורגני, אחראי על חשבון גוגל אדס, אימייל מרקטינג, ניוזלטר, סמס, וואטסאפ ומה לא. רכשתי הרבה ניסיון אבל הבנתי שעשיר אני לא אהיה שם.. העצמאות התחילה לדגדג לי.

שנה לאחר מכן, כבר אחרי הקורונה, מצאתי את עצמי מחוץ לשח"ם ואז החלטתי הולכים בגדול או נשארים בקטן. הלכתי בגדול ויצאתי, בפעם השנייה בחיי, לעצמאות באופן מלא. עצמאי 100%. מאז ועד היום צברתי עשרות לקוחות מתחומים שונים: הדרכה, קוסמטיקה, ייעוץ רגשי וטיפולי, נדל"ן, אדריכלות, חינוך, טכנולוגיה והשיא היה בבחירות האחרונות (נובמבר 2022) כשהייתי חלק מצוות הדיגיטל של אחת מהמפלגות הגדולות

כיום, בנוסף ללקוחות שאני מלווה במדיה החברתית ובגוגל, אני גם מלמד במכללת RES את מקצועות השיווק בדיגיטל.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן