משווקים, תרשמו לכם ביומנים – החל מה-4.1 בשנה החדשה שתבוא עלינו לטובה -2024, גוגל תגביל מעקב חוצה פלטפורמות לחלק מהמשתמשים על ידי הגבלת הגישה לקבצי הקוקיז – וזה הזמן שלכם להיערך לכך.
במילים אחרות מה שגוגל הולכת לעשות, כחלק מתהליך של הוצאות הקוקיז הידועים לשמצה, תוך הטמעת שיטת מעקב אחרת שתגן יותר על הגולש מלחשוף את המידע שהוא משאיר בכל אתר, בפרט למשתמשי כרום. מה שנותן יותר שליטה לגולש עצמו – עד כמה הוא רוצה/מאפשר להיחשף כאשר הוא גולש באתרים
המהלך של הוצאת השימוש של קבצי קוקי – הינו צעד נוסף שנועד לתקן את נוהלי נתוני האינטרנט (GDPR), מה שישנה את הנוף של שיווק דיגיטלי וכיצד נמדדת ההתנהגות של משתמשים.
"ב-4 בינואר, נתחיל לבדוק את הגנת המעקב, תכונה חדשה המגבילה מעקב חוצה אתרים על ידי הגבלת הגישה לאתר לעוגיות של צד שלישי כברירת מחדל. אנו נפיץ את זה ל-1% ממשתמשי Chrome ברחבי העולם, אבן דרך מרכזית ביוזמת Privacy Sandbox שלנו לביטול הדרגתי של קובצי Cookie של צד שלישי לכולם במחצית השנייה של 2024, בכפוף לטיפול בכל החששות שנותרו בתחרות מהתחרות בבריטניה. רשות השווקים", כך הודיעו בגוגל.
המטרה היא ללמוד יותר כיצד לייעל את חווית המשתמש ללא מעקב, ושוב, לתת למשתמשים אפשרויות נוספות להגביל את השימוש בנתונים האישיים שלהם, אם יבחרו בכך.
כאשר הגנת מעקב מופעלת, ייתכן שאתרים מסוימים לא ייטענו כהלכה, כך שלמשתמשים תהיה גם אפשרות להפעיל מחדש קובצי Cookie של צד שלישי עבור אותו אתר ספציפי.
אני ממליץ ומציע לכם להתחיל לחפש דרכים לאסוף יותר תובנות של צד ראשון כדי לסייע במיקוד שלך, כולל פילוח משופר של קהלים ותהליכי חיבור לאחר מכן.
ההכנה הנכונה יכולה להחזיק אותך בעמדה הרבה יותר טובה כדי לשפר את השיווק וההפצה שלך, כאשר מעקב אחר עוגיות ייסגר בסופו של דבר, או מוגבל יותר ויותר במהלך החודשים הקרובים.
גוגל אומרת שהמשתתפים במבחן ראשוני זה של הגנת מעקב ייבחרו באופן אקראי. אם תיבחר, תקבל התראה כשתפתח את Chrome במחשב שולחני או ב-Android.
בהצלחה!
הכותב הוא גיא טל, הבעלים של סוכנות הדיגיטל 'אגרסיב מרקטינג' וגם בפייסבוק
תמונה ראשית: pixabay