בעל עסק – היזהר מהבטחות שווא

אם יש משהו שאנו לא אוהבים על גבול השנאה – אלה הם אותם הבטחות יומרניות וריקות מתוכן של משווקים שמנסים לגייס לקוחות לעסק שלהם בכל מחיר. גם במחיר של להסתיר מהם מידע חשוב. ולא פעם אנחנו נתקלים במסרים כמו: "לחצו כאן ותתחילו להתפוצץ בלקוחות חדשים", 395 ש"ח הוצאה -> 5,500 ש"ח הכנסה תוך 5 ימים בלבד", "334 לקוחות חדשים בהוצאה של 1,130 ש"ח בלבד", "ממוצע 3.88 ש"ח לכל לקוח חדש", "קידום לחברת נדל"ן שהביא 282 לקוחות חדשים בהוצאה של 2,400 ש"ח, ממוצע 8.51 ש"ח לכל לקוח חדש" ועוד סיסמאות ריקות והבטחות שווא שרב הנסתר בהן על הגלוי.

ראשית אסייג את דבריי ואומר שני דברים: שאפו ואני לא אומר שזה לא קרה. אני מאמין לאותם משווקים שאכן הקמפיינים האלה קרו ויצאו על הצד הטוב ביותר שיכלו להציג ללקוחות שלהם. אבל..

אבל וזה אבל חשוב מאוד!

הם לא מציינים לאיזה תחום משתייך אותו לקוח? האם זה טכנאי מזגנים ואנחנו בקיץ עכשיו?

הם לא מציינים האם זה מוצר שנמכר ומה הוא אותו מוצר? האם זה תאורת חשמל בחירום ואנחנו בתקופת מלחמה עכשיו?

הם לא מציינים מה זה לקוח חדש? האם זה לקוח משלם? האם זה רק ליד שהשאיר פרטים ויכול להיות שהוא לא רלוונטי?

הם לא מציינים כמה זמן לקח להם להגיע לתוצאה הזו? אולי הם הצליחו להביא תוצאה טובה בהתחלה אבל מי מבטיח שכך יהיה בהמשך?

הם לא מציינים האם ניתנה הנחה כלשהי במסגרת אותו קמפיין? אולי בקמפיין המקורי (שהוצג בהבטחה הפרסומית) ניתנה הנחה מפליגה שגרמה לכל כך הרבה לקוחות?

הם לא מציינים האם הלקוח הוא איש מכירות ממולח שיודע לסגור לקוחות ומוכר אפילו בהפסד העיקר להגיד שיש לו לקוח? כי הרי כל בעל עסק הוא אינדיבידואל בפני עצמו ומה שנכון למישהו אחד לא בהכרח יעבוד לפלוני.

הנה הבטחה פרסומית

נוסחת הקסם של אותם משווקים שמגייסים לקוחות לעסק שלהם היא נפוצה וידועה לכל – נכון. אבל אתם כבעל עסק צריכים לדעת לקרוא בין השורות ולדעת לשאול את השאלות הנכונות. מזכיר לכם – הנבואה ניתנה לשוטים. אל תהיו כאלה גם. אל תתפתו להיכנס ל"מפעל הנקניקים" של אותם משרדי פרסום גדולים שמבחינתם אתם עוד מספר.

אם יש לכם שאלה, אתם חושדים במשהו מצד המשווק שלכם – תרגישו חופשי לפנות אלינו ללא עלות.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן